Refeksi Membina Blog

Alhamdulilllah, saya bersyukur kepada Allah Taala kerana izin-Nya maka saya dapat menyiapkan tugasan blog yang telah diberikan.
Bagi saya tugasan ini merupakan satu cabaran kepada saya kerana sebelum ini saya kurang arif dalam bidang ICT. Kerja kursus ini memerlukan kemahiran  dan kepakaran dalam bidang ICT untuk mendapatkan bahan dari internet. Tugasan ini memerlukan kesabaran di mana saya terpaksa membahagi masa dan komitmen kepada tugas bersama keluarga dan tanggungjawab sebagai guru di sekolah.
Terasa kerdilnya diri ini untuk membina blog sendiri memandangkan kurang kepakaran dalam bidang tersebut. Tugasan membina blog adalah tugasan yang perlu saya laksanakan sepanjang semester 3 dengan memuatkan pengisian bahan pembelajaran dari internet.
Banyak bahan yang boleh diambil dari internet tetapi saya menghadapi masalah untuk memasukkan bahan ke ruangan blog. Justeru, saya terpaksa meminta bimbingan dan tunjukajar daripada rakan-rakan di sekolah. Saya berasa gembira kerana mendapat ilmu baharu dalam hidup saya.Itulah kata orang.....ilmu itu di hujung jari anda.
Saya amat berterima kasih kepada pensyarah BMM3105 kerana tidak jemu-jemu memberi bimbingan dan tunjuk ajar memberi ilmu untuk membina blog.  
Blog yang dihasilkan ini tidaklah secanggih dan sehebat orang lain tetapi saya bersyukur dapat menyiapkannya juga......

No comments:

Post a Comment